Autó lámpa javítás felújítás menete.
1/Bekerülés
Bekerülés utána fényszóró azonnal kap egy 11 számkarakteres vonalkódot amely végigkíséri a teljes folyamaton megjelenik a fényszórótesten a munkalapon a garancialevélen a számlán és az arhivált törzslapon is.
2/Hiba megállapítás
Bekerülése után kollegáimmal megállapítjuk a működési rendszer vagy egyéb hibákat ezeket ismertetjük az ügyféllel és beárazzuk majd minden hiba és észrevétel felkerül a munkalapra.
3/javítások
Itt most pár sorban ismertetném a szakszerű stenderd külső és belső javítás/felújítás menetét.
3/a külső javítás
Itt meg kell jegyeznem .hogy mi NEM POLIROZUNK!!! Ezt a tevékenységet meghagyuk a dilettáns kezdőknek. Autólámpa bura sérüléseit mechanikai és UV bomlásit egy CNC rendszerű marógéppel leszedjük kb 130-150 mikron vastagságban majd előkészítés után egy speciális műgyantával feltöltjük és ráégetjük. Újabb előkészítés után egy UVB védő liqid réteget viszünk fel , ezután egy folja réteget teszünk fel mintegy lezárásként. Ez az anyag egy önjavító, önregeneráló bevonatot fog képezni a burán mely száradása után kőkemény burkolatot fog képezni, ami nem mellesleg időtálló, kb 10 évet is el lehet vele közlekedni, szemben a nyaszatolt polírozgatással szemben ami 1-2 hónapot bir ki maximum. Javítás után a legtöbb mikrorepedés is eltűnik de legalább is nem tud komolyabb repedéssé fajulni.
3/b belső setenderd felújítás
Szétszerelés után a bura belsejét nagy dózisú vegyszerrel megtisztítjuk. Következő lépésként kibelezzük a fényszórót azaz kiszedjük a projektorrt a fényváltót a kanyarkövetőt az infrát a ledes nappali menetfényt( ha vannak benne ilyenek ) és a kábelköteget.
Minden alkatrészét átvizsgáljuk majd felújítjuk .
Projektorrt szétszereljük a lencsét kiszereljük és egy ugyancsak nagy dózisú vegyszeres közegbe tesszük ami egy ultrahangos mosóban meghatározott ideig tart. A projektor csészét vagy tükröt vagy parabolát pedig vacuum technológiás fém gőzöléssel újítjuk fel akárcsak a gyári újakat, mert ugye a gyári technológia is ugyan ez. Ezután kicseréljük az „O” gyürüket és átnézzük a kábelköteget illetve a csatlakozókat a horizontális és vertikális állítófejeket és fészkeket . Ha itt hibát találunk cseréljük illetve javítjuk őket.
3/c kábelkötegek
Amennyiben a belső kábelkötegnek repedezett a szigetelése vagy lepotyogott illetve hiányos ez esetben cserélni kell. Ez a jelenség álltalában a 2000 -2010-ig gyártott járműveken fordul elő a legnagyobb arányban. Ezt az alkatrészt nem lehet kereskedelmi forgalomban kapni ezért nekünk kell legyártani. A kanyarkövető robotmechanika elektronikájának kábelei is ezen megoldással javítandók.
Ez a javítás nincs benne a sima standard felújítás árában külön árakat képeznek. Viszont ha a hiba fennáll sajnos itt nincs opció a javítást csak akkor vállaljuk ha a köteget is javítjuk egyeztetés után. Ugyanis a hibás köteg motorvezérlő alaplap hibát vagy SWR hibát vagy szélsőséges esetben akár járműtüzet is okozhat!Ezért a csere. A hibás csatlakozókra is ugyanez a módszer vonatkozik.
3/d állítók
A horizontális és vertikális állítófejek és fészkeik bizonyos tipusoknál gyári hibásak és morzsolódnak törnek. Ha ezeket cserélni kell szerencsés esetben kereskedelmi forgalomban is kapható , vagy ha nem bontott vagy 3D nyomtatottal pótoljuk amiket mi gyártunk le.